Osmangazi Personeli meme kanseri hakkında bilinçlendirildi
Osmangazi Personeli meme kanseri hakkında bilinçlendirildi, Osmangazi Belediyesi kadın çalışanlarına ‘Meme Kanseri Bilgilendirme’ semineri düzenleyerek meme kanserinde erken teşhisin önemine dikkat çekti.
Osmangazi Belediyesi, 1-31 Ekim ‘Meme Kanseri Bilinçlendirme ve Farkındalık Ayı’ kapsamında kadın Osmangazi belediye personeline yönelik eğitim verdi. Medicalpark Hastanesi işbirliğinde gerçekleştirilen eğitimde, Genel Cerrahi Uzmanı Doç. Dr. Evren Dilektaşlı, meme kanseri hakkında bilinmeyenleri ve alınması gereken erken tedbirleri anlattı. Dr. Dilektaşlı, kadın personele meme kanserinin önemi, risk faktörleri, genetik yatkınlık, hormonal etkiler, meme kanserinde erken tanının önemi ve meme kanserinin uyarıcı belirtileri hakkında bilgi vererek Osmangazi Personeli meme kanseri hakkında bilinçlendirildi.
ERKEN TEŞHİS ÖNEMLİ
Meme kanserinin, akciğer kanserinden sonra dünyada görülme sıklığı en yüksek olan kanser çeşidi olduğunu belirten Genel Cerrahi Uzmanı Doç. Dr. Evren Dilektaşlı, “Erken dönemde meme kanseri ağrı yapmaz hatta hiçbir semptom göstermez. Bu nedenle kadınların her ay mutlaka düzenli olarak el muayenesi yapması erken teşhiste çok önemli rol almaktadır. Fakat kanser gelişmeye devam ettikçe bazı bulgular ortaya çıkar. Memede ele kitle gelmesi, memede veya koltuk altında şişlik veya kalınlaşma oluşması, memenin şeklinde veya büyüklüğünde değişiklik olması meme başı akıntısı gibi belirtilerin gözlemlenmesi halinde acilen doktora başvurmak gerekir” dedi.
Osmangazi Personeli meme kanseri hakkında bilinçlendirildi,
Meme kanseri risk faktörlerini de anlatan Dr. Dilektaşlı, beslenme, stres, çevre, alkol ve sigaranın meme kanseri artışına sebep olan başlıca etkenler olduğunu söyledi.